11 Şubat 2011 Cuma

Şehitler Anıt Ağacı

Doktor Derviş Özer, Kızılcahamam sevdalısı bir heykeltıraş.

Genelkurmay’ın şehit listesine ulaşıp, 1980 yılından bu yana verilen 6 bin şehidin, paslanmaz kromdan, adları, doğum ve ölüm tarihlerinin bulunduğu künyelerini tek tek eliyle yazdı.

Şimdi Türkiye’nin ilk ağaçtan "şehitler anıtını" Kızılcahamam Şehit Fatih Duru Parkına dikilen kurumuş sedir ağacı üzerine monte ederek yaşatıyor.

Dr. Derviş Özer’in, şehitler anıtı yapmasının öyküsü de son derece ilginç, Dr. Özer bu öyküyü şöyle anlattı.

“10 yıl önce kızım henüz 3 yaşındayken, tatil dönüşü bir mola yerinde yalınayak iki adamla karşılaştım. Kızımı bu adamlardan uzaklaştırmaya çalışırken, onların traktörle köylerine şehit cenazesi taşıyan iki köylü olduğunu öğrendim çok üzüldüm ve kendimden çok utandım onlar çocuklarını bizim için şehit verdiler bende kendi kızımı onlardan koruyordum, "bundan çok utandım ve şehit ağacını yapmaya o zaman karar verdim. Şehit ağacı için Genel Kurmaydan Türkiye’de 1980 yılından günümüze kadar kaç kişi şehit oldu ise bunların isimleri doğum ve ölüm tarihlerini öğrendim ve bunları tek tek yaklaşık bir yılda künyelere yazdım. Bunları zincirleyip bu ağacın üzerindeki yaprakları şeklinde canlandırmayı düşündük, kısmet bugüneymiş, Kızılcahamam belediyesi ve Kızılcahamamlıların yardımı ile burada gerçekleştiriyoruz bence çok güzel olacak günümüze uygun ve şehitlerimizi tekrar hatırlamak için çok güzel bir anıt heykel olacak diye düşünüyorum”




















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

sağlık bilgileri | güzellik